Geen stroom...

28 november 2019 - San Gwann, Malta

26-11-2019

Na een dag stage te lopen was ik om 3 uur thuis. Desirée en ik wilde een kopje theezetten en gaan werken aan school. Maar de waterkoker wilde maar niet aan gaan. Andere wereld stekker gebruikt, want misschien lag het wel daaraan. Nee dat was het niet? Een ander stopcontact dan? Naja naar onderhand alle stopcontacten af te zijn gegaan, trok ik de koelkast open om dan toch maar iets ander te pakken om te drinken en wat zie ik daar? Ja hoor het lampje van de koelkast brandt niet…. DE STROOM LIGT ERUIT!

Toen hebben Desirée en ik ons maar terug getrokken in onze kamers totdat het tijd was om eten te maken. We hadden ook natuurlijk niet het makkelijkste uitgekozen om te maken, vooral niet in het donker. Want op ons menu stond: kip tandoori. En hier hebben ze niet zo'n handige kant en klaar zakjes dus moesten de saus ook helemaal zelf maken. Nou ik keek er dus erg naar uit en moest er eigenlijk heel erg hard om lachen. Met onderhand alle kleren die we aan konden doen zaten Desirée en ik aan de keukentafel met zo'n 15 theelichtjes aan zodat wij onze groenten konden snijden.

Dit was, moet ik zeggen wel erg romantisch. Om 10 voor 6 zeg ik tegen Desirée of ze voor de grap even de lamp wil aanzetten. En tot onze verbazing ging het licht dus ook echt aan. We hebben toen rustig kunnen koken en hebben super lekkere kip tandoori gegeten.

We hoorden dat er waarschijnlijk de aankomende tijd meer van deze 'powercuts' zullen komen. Dit komt omdat de politiek helemaal op de kop staat. Dit zullen jullie vast wel op het nieuws voorbij zien komen, aangezien dit de hele wereld wel over gaat. Er zijn veel protesten en die gaan er niet zachtaardig aan toe. We moeten dus de hoofdstad Valletta waar het politiek 'parlement' van Malta gevestigd is nog even vermijden.

Voor de rest gaat het super goed met mij en geniet ik nog van die laatste 3 weken die ik hier nog ga door brengen.

See you soon!

GROETJES

XXXX

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa - Oma Minten:
    28 november 2019
    Hoi Esra . Nog een paar weken dan ben je weer veilig thuis . Doe voorzichtig en tot dan. Knuffel.
  2. Esra Kreutz:
    30 november 2019
    Ja klopt! knuffel terug xoxoxo
  3. Opa - Oma Minten:
    28 november 2019
    Mooi filmpje .
  4. Esra Kreutz:
    30 november 2019
    Dankjewel opa en oma !!!!