Zomer school.

14 september 2019 - Malta, Malta

Na het eerste weekend hier op Malta begon onze stage op de zomer school. Wij wonen maar op 10 minuten afstand van onze stageschool. We kwamen op de locatie aan en werden door een lieve vrouw van de balie naar de goede lokalen gestuurd.

Ik zat in de klas van de Marvulous Munchkins. Hier zaten kinderen van de leeftijd 4 t/m 6. Ik had een hele leuke en lieve stagebegeleidster: Miss Jane. Zij komt oorspronkelijk uit Engeland maar woont al een aantal jaren hier op Malta.

Zij vertelde mij dat het hier op school (en vooral op de zomerschool) het er heel anders aan toe gaat dan dat zij het gewend was op scholen in Engeland. Zij vertelde mij dat de kinderen hier het eigenlijk voor het zeggen hebben en dat ze weinig manieren hebben, hier zou ik zelf snel achter komen.

En niks was gelogen, de kinderen luisteren slecht en zijn redelijk brutaal. Maar gelukkig luisterde ze toch redelijk goed naar Miss Jane en na een dag ook naar mij: Miss Esra.

De kinderen hadden elke dag een planning voor wat ze die dag allemaal gingen doen. Met water spelen, sporten, yoga, gymnastiek, verhalen vertellen, koken, knutselen en ICT spelletjes.

Ook aten we gezamenlijk en startte gezamenlijk de dag en sloten deze ook samen af. We hadden 3 dagen zomerschool van 8:30 tot 13:00 en één dag stage van 8:30 tot 14:00. Dit heeft te maken met 'Extra Hour'. Dit betekend dat voor de dag begint er een extra inloop uur is en na school is er een extra uur voor de ouders om de kinderen op te halen. Wij hebben dit maar één keer hoeven doen omdat mijn stage begeleidster er maar een keer voor ingepland stond.

Ik vond het echt heel leuk, maar het was zo anders dan ik gewend ben. Het Engels praten ging mij erg goed af en gesprekken met de kinderen voeren vond ik erg leuk. Ook kreeg ik een hele hechte band met een jongentje uit mijn klas die heel erg last heeft van autisme. Normaal luistert hij alleen naar Miss Jane, maar na 2 dagen moest ik overal mee naartoe, moest ik alles zien en wilde hij heel veel knuffelen.

Ik kijk dus ook heel erg uit naar maandag wanneer mijn echte stage begint.

GROETJES!

-xxx-

1. Opa - Oma Minten:
    Hallo Esra .
    Ben benieuwt naar het volgende verhaal .Super leuk .
    Knuffel.
  2. Opa - Oma Minten:
    15 september 2019
    En veel succes natuurlijk.
  3. Opa - Oma Minten:
    15 september 2019
    En veel succes natuurlijk.
  4. Aletta en Ferry:
    17 september 2019
    Geniet, maak lol en heb plezier! We zullen je blijven volgen ;-)