Dag 1

26 augustus 2019 - San Gwann, Malta

Daar begon mijn avontuur dan op 24 augustus 2019. Samen met mijn lieve vriendin en klasgenoot Desirée.

Ik mocht al vroeg uit de veren want we vlogen al om 10:15. Maar eerst hebben we afscheid genomen van onze lieve familie.

Daar gingen we dan door de verkeerde poortjes, niet door hebben dat dat alleen voor fast lane was. Nadat we in de goede rij gingen staan, gingen ze onze bagage controlen. Ook nog in de langste rij, maar het oog moet ook wat want in deze rij stonden twee hele leuke mannen te werken (dus je snapt de keuze wel neem ik aan).

We vonden het niet nodig om ons elektronische apparatuur uit de koffer te halen, dus we mochten dit na de eerst check nog even doen. Ook mocht ik mijn schoenen uit doen. Stond ik daar op mijn sokken mijn koffer open te maken om mijn föhn eruit te kunnen halen. Vervolgens werd er ook even gekeken of ik geen illegale drugshandelaar ben. Een lieve vrouw kwam met wat papiertjes en vroeg of ik mijn tas wilde openmaken. Met deze papiertjes ging ze over mijn tas heen. Gelukkig geen drugs, niks aan het handje ben gewoon onschuldig hoor!

Toen we al even in het vliegtuig zaten werd er omgeroepen dat er 4 passagiers wel hun bagage in het vliegtuig hadden gedaan maar er zelf niet in zaten. HANDIG HOOR!!! Dus na lang wachten konden we dan eindelijk gaan!

We zaten lekker bij het raam dus we hebben de hele reis veel naar buiten kunnen kijken.

Om half 2 waren we er dan, Malta is een feit. Onze lieve taxichauffeur stond al klaar en we gingen nu toch eindelijk naar ons appartement. Eenmaal daar stond Yvo onze makelaar en aanspreekpunt daar op ons te wachten. Na wat formele dingen en gesprekken is dit appartement voor 4 maanden van ons.

We zijn meteen alles gaan uitpakken. Daarna gingen we boodschappen doen, niet ons best uitgevoerde plan als ik eerlijk ben. De Lidl is maar 5 minuten lopen, maar met 32 graden en een tas vol met drinken en daarbij nog aardig wat losse waterflessen is dit stukje lopen toch verder dan je denkt. Toen we er eindelijk waren moest dat spul ook nog 3 hoog zien te komen. Na zo'n 4/5 keer op en neer lopen was het EINDELIJK boven. HOERAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snel opfrissen en lekker uiteten bij Hugo's rooftop bar in Saint Julians. Super lekker gegeten met een top uitzicht.

Na het eten zijn we de stad gaan verkennen, leuke winkeltjes hoor! En we zijn lekker even gaan zitten aan het standje dat tegenover het restaurant zat. En toen gingen we lekker een cocktailtje doen bij Hugo's lounge. Tot we een appje kregen in de groepsapp: Nederlandse jongeren op Malta. Ze vroegen of er mensen mee naar Footloose gingen, DE Nederlandse kroeg op Malta. En dat zagen Desirée en ik wel zitten. Eerst hebben we samen met een aantal Nederlandse jongeren op Malta een drankje schuin tegenover Footloose gedaan, later voegde Amber en Celine zich er ook bij. Na een paar drankjes ging dit hele gezelschap naar Footloose. Uiteindelijk om 02:45 een taxi gefixt via de mega handige Bolt app. En rond 03:00 lagen we dan op ons kamertje met onze lieftallige ventilator.

Dit is het begin van mijn avontuur op Malta!

GROETJES!

-xxx-

1. Karin Tuithof:
    10 september 2019
    Wat leuk geschreven Esra!
  2. Jozet:
    10 september 2019
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal
  3. Opa - Oma Minten:
    12 september 2019
    Hallo Esra . Mooi dat wij je verblijf op Malta kunnen volgen.
    Kus